האמצעים להשגת המטרה

המטרה היא השתתפות ראשונה של רוכב אופני הרים ישראלי במשחקים האולימפיים בשנה הבאה בריו. איגוד האופניים כמו כל שאר איגודי הספורט של הענפים האולימפיים חותר להשגת קריטריון שיאפשר לו לשלוח ספורטאים לאולימפיאדה. הקריטריון הבינלאומי של ה  UCI מבוסס על דרוג מדינות ולא דרוג אישי, כלומר מספר הנקודות הנצברות על ידי שלושת הרוכבים המובילים של כל מדינה במשך שנתיים. על פי הדרוג נקבע כמה רוכבי אופניים יוכלו לייצג כל מדינה. ביום ראשון הסתיימה השנה הראשונה לספירה לקראת המשחקים בריו בתחרות גביע העולם בצ’כיה והדרוג המעודכן צפוי להתפרסם במהלך השבוע.

תוכנית הפעולה של איגוד האופניים ברורה לחלוטין ולמרות שהיא מצטיירת כ”תחמון” ישראלי היא ראוייה להערכה רבה מעצם קיומה ומהדרך שבה היא מבוצעת. ניתוח האמצעים הכלכליים העומדים לרשות איגוד האופניים הישראלי והסיכוי לצבור נקודות בינלאומיות הביאו להחלטה על קיום מספר רב של תחרויות בינלאומיות הפרוסות לאורך כל השנה בישראל. נכון, הנציגות הבינלאומית דלה ולעיתים היא מסתכמת בנוכחות שופט זר בלבד אבל הנקודות נספרות מידי שבוע.

הנקודות הרבות שנצברו בתחרויות בארץ איפשרו לראשונה לרוכבים שלנו לראות את המסלול מונח לפניהם בעודם עומדים על קו הזינוק בתחרות גביע העולם בצ’כיה. כל זה לא עזר להשגת תוצאות ששוות נקודות אבל שוות את הלימוד וצבירת הניסיון לתחרויות ולשנים הבאות. התחרויות בארץ אמנם מספקות נקודות, אך אינן יכולות לספק את האינטנסיביות והתחרותיות הקיימות בתחרויות בסדר גודל כזה. לכן, כדי להשתפר צריך לקבל בראש יותר מפעם אחת ובמיוחד שהתרוץ על מקום בזינוק לא רלבנטי. כדי להתחרות טוב, חייבים להתנסות, לנחול אכזבות ולא להתייאש ועלינו מוטלת החובה לתמוך ולפרגן באורך רוח.

בסוף השבוע הקרוב תערך תחרות גביע עולם נוספת בגרמניה בהשתתפות הרוכבים שלנו וכולי תקווה כי התוצאות יהיו טובות יותר. לאחר מכן הרוכבים יחזרו ארצה לתחרות בינלאומית שתהיה הראשונה בארץ לשנה השנייה והקובעת לספירה האולימפית. התחרות תתקיים בכרמל בבית היערן שליד עוספייה על מסלול אליפות ישראל שתתקיים בחודש יולי השנה.

אני חושב שמגיעה לרוכבי הנבחרת שלנו כל ההערכה והתמיכה שאנו יכולים לתת על ההשקעה והמסירות במשך שנים הרחק מאור הזרקורים. ההתקדמות שלהם היא העתיד התחרותי של ענף האופניים. ההשתתפות שלכם בתחרויות יאפשרו את קיומן בדרך להשגת המטרה.11147209_1571742936412247_6760644701655854547_n

Comments are closed