תקלות הנובעות מתפעול שגוי של האופניים

רכיבת אופניים היא ענף ספורט המשלב פעילות גופנית עם תפעול מערכות. אין זה מספיק להיות בכושר על מנת לנצל את האופניים בצורה הטובה ביותר ואין זה מספיק לטפל בהם במסירות. לעיתים טעויות בתפעול גורמות לתקלות הפוגעות בחווית הרכיבה ולעיתים משבשות אותה.

ברשימה זו אמנה חמש תקלות הנובעות מתפעול לא נכון של האופניים.

  1. למה שוב פנצ’ר? קורה, משהו נכנס לגלגל והאוויר בורח לו לאיטו. מעצבן, אבל אין מה לעשות צריך להחליף פנימית. שימו לב!! פנצ’ר כזה הוא טריקי, בריחת אויר איטית מסמלת שחדר לנו גוף זר לצמיג. אם נחליף בזריזות את הפנימית מבלי למצוא את הקוץ, זכוכית, תיל נמצא את עצמנו מהר מאוד עם פנצ’ר נוסף. לא להתעצל, יש לחפש היטב את הממזר. לא תמיד מוצאים בקלות על ידי העברת יד בחלקו הפנימי של הצמיג. אבל לא לוותר עד שמוצאים.
  2. למה שוב פנצ’ר? (2) גם קורה, האוויר בורח בבת אחת בדרך כלל אחרי כניסה לבור בכביש או בשטח. רוב הסיכוי שהצמיג לא היה מנופח כראוי. אם אין מספיק לחץ אוויר הצמיג קורס פנימה והפנימית נצבטת כנגד החישוק. הפתרון, יש להקפיד על לחץ אוויר תקין ומספק לפני כל רכיבה. הערה: בגלגלי טיובלס אין צביטות אבל במקרה של לחץ לא מספיק הצמיג “בורח” מהאחיזה בחישוק ולחץ אויר בורח בין החישוק לצמיג. בהרבה מקרים המצב יחזור לקדמותו וקצת ניפוח יפתור את הבעיה. במקרים מעצבנים ייכנס קצת עפר או בוץ למרווח ויקשה על התיקון.
  3. למה נפלה לי השרשרת? קורה בעיקר בהורדת הילוך מהפלטה הגדולה לקטנה אחרי רכיבה מהירה במישור או ירידה וכניסה לעליה כאשר השרשרת נמצאת על אחד מהגלגלים הקטנים בקסטה. במצב זה השרשרת רפוייה וכאשר מורידים הילוך מקדימה המעביר האחורי אינו מתוח דיו לשמור את השרשרת במקומה. פתרון, לפני שאתם “מורידים פלטה” העלו כמה הילוכים מאחור.
  4. למה נפלה לי השרשרת? (2) אופייני יותר בשטח. נכנסים לסינגל בירידה כאשר השרשרת רפוייה בגלל יחס הילוכים בו ההילוך מקדימה קל (פלטה קטנה) ומאחור קשה (גג”ש קטן). בתחילה שומעים את השרשרת נוקשת על השילדה ולעיתים הרעידות והקפיצות מפילות את השרשרת לפעמים מלפנים וגרוע מזה לעיתים מאחור. אם לא תשימו לב ותתחילו לפדל בעוצמה בסוף הסינגל זה עלול להגמר באוזן או מעביר שבור .
  5. למה אין לי פתאום בלמים? אופייני לבלמים הידראולים לאחר תיקון תקלה בה הפכתם את האופניים. אם מערכות השמן שלכם אינן מלאות לגמרי יווצר כיס אוויר ותרגישו כי הבלמים לא עובדים. אז, אם הפכתם את האופניים בדקו מיד לאחר שהפכתם אותם חזרה שהבלמים עובדים ואם לא לחצו מספר פעמים על הידיות עד שתרגישו שהבלמים מתפקדים. לאחר הרכיבה גשו למכונאי שישלים שמן ויוציא אוויר (בלידינג).

maxresdefault

Comments are closed