למה מרתון אופני הרים?

לא אחת נשאלת השאלה, אם על ידי רוכבים מהשורה ואם על ידי קברניטי הענף, מדוע תחרויות האופניים בארץ לא מושכות קהל משתתפים רב כדוגמת טריאתלונים או מרוצי שדה. כמובן שניתן לתרץ, להתלונן ולהאשים. אבל אם ננתח את אופי תחרויות האופניים הרגילות כדוגמת מרוצי כביש או מרוצי XC קצרים ועצבניים נבין כי הם אינם מהווים אתגר לרוכב החובב או כפי שהוא מכונה לעיתים “לוחם סוף השבוע”. רוכב כביש שאינו מיומן ברכיבה בדבוקה, או שאינו חזק דיו כדי להישאר בתוכה יתאכזב כמה דקות לאחר הזינוק. בדומה לו רוכב השטח הלא תחרותי חושש מהמסלולים הטכניים והתובעניים של מרוצי הXC-  שבהם ההקפות קצרות.
אם כך, מה ימשוך את הרוכב להתייצב על קו הזינוק? ובכן, תחרות מרתון אופני הרים היא התשובה לכך. בתחרות כזו לא צריך לרדוף אחרי הפלוטון, ההתמודדות היא אישית עם הקושי הפיזי של המסלול, לא צריך להיות רוכב טכני מיומן על מנת לצלוח על שני גלגלים את הסינגלים וגם אם יש קטע שצריך לעבור ברגל ההשפעה שלו בהקפה של עשרים וכמה ק”מ זניחה. ההקפה היא ארוכה, או יחידה ולכן הסיכוי להיתפס  בהקפה על ידי רוכב מהיר נמוך. בנוסף לכך המסלול הארוך, שבדרך כלל נבחר בקפידה על ידי מתכננו, מייצג את הטבע והנופים של האזור ועל ידי כך הופך לטיול אטרקטיבי לאלו שלא סופרים את השניות.
את חווית מרתון אופני ההרים חוויתי לא אחת גם בישראל וגם באירופה, זו חוויה מיוחדת שמתחילה עוד לפני הזינוק בהמתנה בשדרת הזינוק יחד עם מאות רוכבים, ממשיכה לאורך המסלול ומתעצמת עם הסיום להרגשת התעלות אישית. בשנת 2007 ארגנתי בפעם הראשונה מרתון אופני ההרים ומאז עשיתי זאת עוד כ 8 פעמים בכרמל ובגבעת המורה והשנה לאחר הפסקה של כשלוש שנים קרוס כרמל ייצא לדרך ב 19/9.

כל אחד יכול לבחור את האתגר שלו לתחרות: אימון לקראת אפיק ישראל או הכנה מצויינת לאליפות ישראל במרתון שתהיה בתחילת אוקטובר בגלבוע, אתגר אישי לסיים את התחרות בדרגת קושי מתאימה של הקפה אחת, שתיים או שלוש. אל תוותרו על החוויה, להטעין את המסלול על גרמין ולעשות אותו כטיול זה לא אותו דבר, בתחרות לא עוצרים ולא מחכים והחוויה בסוף עילאית.

המסלול יעבור במורדות הצפון מזרחיים של פארק הכרמל, אלו  עם הנופים המרהיבים למפרץ חיפה, לעמק יזרעאל ולגליל ויישק לכפרים הדרוזיים עוספייה ודלית אל כרמל, שם יוכל קהל המלווים לצפות ברוכבים, לעודד אותם ואף לעזור בתדלוקם.
במקביל לתחרות מתוכנן הפנינג ענק במתחם הספייס שם הקצתה לנו ההנהלה את הבריכה באחד מאזורי הכינוס הטובים,  שידע ענף האופניים בישראל וכל שנשאר לכם לעשות, זה להתכונן, להתאמן ולהתייצב על קו הזינוק.

_DSC0019

Comments are closed