דימיון מודרך – תיאור מסלול התחרות

תיאור מסלול התחרות

מקצה 4.7 ק”מ לגילאי קדטים ומעלה. המסלול זהה למסלול התחרויות שהיו ב 2014 כולל אליפות ישראל מקצה ספורט למעט מיקום הזינוק והקפת הפתיחה. זהו גם מסלול האליפות של 2015 לקטגוריות המסטרס.

הזינוק יהיה בסמוך לבית היערן באותו מקום של קו הסיום. הקפת הפתיחה היא בת 1.3 ק”מ על דרכי יער הכוללת ירידה מתונה ולאחריה עליה של כ 600 מטר, 30 מטר טיפוס. החלק האחרון של הקפת הפתיחה חופף למסלול התחרות. לאחר שעוברים את קו הסיום נכנסים לסינגל הכולל קפיצה של מטר, אבל לא לדאוג רוכבים שמעדיפים להשאר על הקרקע יכולים לעקוף את הקפיצה בדרכי נועם, צ’קן ליין שיוסיף כ 5 שניות. לאחר מכן אתנחתא בדמות קטע מישורי מהיר בסינגל שלאחריו ירידה לא תלולה אבל כזו הדורשת ריכוז. ביציאה מהסינגל פונים ימינה לקטע 4X4 קצר בעליה מתונה שממנו פונים שמאלה לסינגל שתחילתו ב 3 מדרגות סלע לא גבוהות ואחריהן גינת סלעים בנויה במורד. גם כאן הרוכבים הפחות מיומנים יכולים לחסוך מעצמם את הרעידות של הסלעים ולעקוף את הקטע הטכני בדרכי נועם. לאחר הירידה הטכנית קטע מישורי קצר ושוב ירידה שלאחריה מתחילים לטפס בסינגל שעובר בחורש ים תיכוני. הטיפוס לא קל ובנקודה מסויימת יש לעבור על מספר שורשים שכנראה בתחילת יוני יהיו יבשים. ביציאה מהסינגל פונים ימינה לקטע על דרך יער במגמת עליה עד לכניסה לפידינג זון באזור הכינוס. ההמשך בסינגל המקביל לדרך הגישה לחניון ממנו מטפסים לנקודת שיא הגובה ויורדים לכיוון סינגל המתחיל בעקלתון של 4 פניות חוזרות (סוויץ בק) וממשיך על קו גובה בתוך חורש ים תיכוני משולב בעצי אורן. היציאה מהסינגל בקטע קצר בעליה ואז בדרך יער רחבה חזרה לכיוון שטח הכינוס לפידינג זון 2.

לאחר חציית שטח הכינוס פונים פעמיים שמאלה ופעם ימינה ונכנסים לסינגל ארוך וזורם במגמת ירידה לאורך  טרסות טבעיות. הקטע הזה מסתיים בפנייה חוזרת חדה ימינה שקצת אחריה מתחיל טיפוס תלול בתוך סינגל. ביציאה מהסינגל פונים ימינה וממשיכים לטפס חזרה לשטח הכינוס ולקו הסיום.

מקצה 1.9 ק”מ לגילאי קטקטים עד ילדים. המסלול זהה למסלול האפרוחים בתחרויות שהיו ב 2014 וזהה למסלול האליפות של השנה לקטגוריות הנ”ל.

המסלול הוא נגזרת של המסלול הראשי, משמע אינו כולל את הקטעים הטכניים והטיפוסים הקשים.

הזינוק יהיה בסמוך לבית היערן באותו מקום של קו הסיום. עם הזינוק הילדים יפנו ימינה פעמיים ויבצעו הקפה מקוצרת שאינה כוללת את הסינגל הראשון.

בסיום ההקפה המקוצרת הילדים יכנסו לסינגל כמו הגדולים אבל אצלם הקפיצה תהיה סגורה וכולם יעקפו אותה. לפני הירידה הטכנית הם יפנו ימינה וייצאו לדרך יער במגמת עליה שתחזיר אותם לשטח הכינוס ההמשך חופף למסלול הראשי אבל במקום חהכנס לסינגל הם יפנו ימינה לקטע דרך קצר ושוב ימינה לעלייה תלולה שלאחריה הם ירדו חזרה לשטח הכינוס.

לאחר חציית שטח הכינוס פונים פעמיים שמאלה ופעם ימינה ונכנסים לסינגל ארוך וזורם במגמת ירידה שממנו יצאו הילדים באמצע בעליה קצרה לדרך שתוביל אותם לקו הסיום.