מאיפה השמות האלו צצו? סקירה על שמות הסינגלים בבית היערן.

בכל אתר רכיבה נוהגים לתת לסינגלים שמות, זה מקל על ההתמצאות והתקשורת ומקנה הרגשה טובה לרוכבים. אבל, לא תמיד ברור מה מקור השם ובהרבה מקרים לאחר שנים רבות הסיבה שבגללה ניתן השם אינה ברורה. ברשימה זו, הראשונה בסדרה אספר על מקור השמות של הסינגלים שמרכיבים את מסלול התחרות הבינלאומית שתערך בבית היערן ב 5/6/2015. בנוסף ארחיב מעט על אופי הסינגל ודרגת הקושי שלו. רוב הסינגלים בבית היערן הוכשרו בשלבים ולכן מה שנראה כקטע סינגל אחד הוא בעצם שילוב של כמה קטעים שלכל אחד כינוי משלו. כפי שתראו בהמשך שמות רבים ניתנו כהנצחה לפסולת שהושלכה בשטח על ידי אזרחים שרצו לעזור לנו לבחור שמות.

החומה (כשם הצבע): זהו הקטע הראשון בו יורדים מדרכי היער. השם ניתן על שם צבע האדמה במקום לפני שנים רבות. היום צבע האדמה קצת יותר בהיר. זה אינו ממש סינגל, גם רכב יכול לעבור בו. במסלול רוכבים את חציו בירידה. ההמשך, תלול יותר והטיפוס בו קשה למדי. בתמונה החומה בלבן.

מכינה, אוניברסיטה, אקליפטוס: זהו רצף של שלושה קטעים. הראשון שנפתח היה האקליפטוס על שם השלט המוצב בתחילת הירידה הטכנית “מצפור האקליפטוס”. המצפור צפה על עץ אקליפטוס ענק שנכרת לפני כ 8 שנים. הסינגל ברמה טכנית גבוהה בירידה בגלל גינת הסלעים שבו וגבוהה עוד יותר בעליה. לפניו עוברים בקטע שנקרא אוניברסיטה, שוב על שם השלט “מצפור האוניברסיטה” שמוצב בצד השביל. לא ניתן לקרוא את הכתוב תוך כדי רכיבה. הרמה הטכנית קלה בשני הכיוונים. תחילת הסינגל בקטע שנקרא מכינה, כי מה עושה מי שהתעצל בתיכון לפני האוניברסיטה?!. בקטע זה נמצאת המקפצה שנוצרה בשנה שעברה בגלל משיכת גזעי עצים הקשורים לעבודות הייעור. את המקפצה ניתן לעקוף. רמת הקושי ללא המקפצה קלה בירידה ובינונית בעליה.

הכורסאות: זהו סינגל בו קיימת גינת סלעים בנויה. שם הסינגל על שם שלוש כורסאות שהיו מונחות בקצה הסינגל לפני שנים רבות. היו כאלו שחשבו שהשם נובע משלוש מדרגות סלע הנראות כמו כורסאות. הסינגל רכיב בירידה בדרגת קושי בינונית. בעליה דרגת הקושי גבוהה מאוד.

הקטלבים: השם המקורי היה שער הקטלבים על שם מעבר צר בין עצי קטלב. בתחרות רוכבים את הסינגל בעליה. הקושי העיקרי הוא פיזי למרות שנדרשת מיומנות טכנית לעבור שני מקבצי שורשים, בחורף הקושי רב עד מסוכן. בירידה הסינגל זורם בדרגת קושי בינונית.

טלביזיה, פרה, סוכנות: זהו מקבץ של שלושה קטעי סינגל. הראשון שהוכשר היה הפרה ומטרתו היתה לעקוף את קצה העליה המגיעה מכיוון נחל נשר וסינגל היתדות. השם ניתן לו בגלל גזע עץ שדמה לראש של פרה עם קרניים. רמת הקושי קלה בירידה, בעליה יש קושי קל לקראת סוף הסינגל. במסלול התחרות עוברים על קטע קצר מאוד מהסינגל. טלביזיה הוא סינגל הכולל מספר סוויצ’בקים והוכשר במיוחד לצורך לימוד רכיבה בפניות כאלו. הסינגל בדרגת קושי קלה בירידה ובינונית בעליה. השם ניתן לו בגלל שבכניסה אליו היתה זרוקה טלביזיה ZENIT . סוכנות הוא קטע סינגל ארוך וזורם שנקרא על שם מיטת סוכנות שהיתה זרוקה בתחילתו. הסינגל בדרגת קושי בינונית בשני הכיוונים.

DVD, רחבה, מיני טרסות: זהו רצף של סינגלים המתחיל בצמוד לחניון. הקטע הראשון נקרא DVD, שם שנתן לו מדריך בקבוצה לפני שנים רבות לאחר שהילדים נדנדו לו ושאלו מה שם הסינגל. התשובה DVD היתה מכיוון והסינגל היחיד שאת שמו הוא הכיר היה הטלביזיה. דרגת הקושי קלה בשני הכיוונים. רחבה, על שם רחבת בטון (מעין טראסה) הנמצאת בכניסה לקטע. בסינגל מספר פניות המעלות את רמת הקושי לבינונית בירידה וגבוהה בעלייה. הקטע האחרון הוא המיני טרסות והשם ניתן לו על שם 4 הטרסות הטבעיות שהיו בו. התוספת מיני כדי שלא תהיה טעות מול סינגל הטרסות המקורי. את הטרסות האלו ניתן להרגיש טוב מאוד שמטפסים את הסינגל. בטיפוס הסינגל ברמת קושי גבוהה בירידה דרגת קושי בינונית.מסלול ספורט 2014

Comments are closed