נשים בואו- מאת נועה לוריה

באליפות ישראל (XCO) שתיערך ביום שישי 17/7/15 יתקיים לראשונה, לצד מקצה העלית ומקצה הנשים 30+, מקצה מיוחד במינו, חדש ושונה מאד בסצנת התחרויות המקצועיות איגוד האופנים ו”אתנה”, התומכת בעידוד ספורט לנשים, קדמו בברכה את יוזמת מנהל התחרות קובי פורת, כשיזם את Ladies First – מקצה לנשים בלבד, עם אופי קצת אחר.

המטרה של האיגוד ושל אתנה, לא רק באירוע הזה, אלא לאורך כל השנה, היא לקדם את רוכבות השטח, להגביר את הנוכחות שלהן ולהנגיש להן תכנים מעולם אופני ההרים: תחרויות, אירועים עממיים, טיולים, סדנאות, הרצאות ועוד. הסיבה היא פשוטה: בישראל, משום מה, יש מעט מאד רוכבות שטח. ועוד פחות מהן מגיעות להשתתף בתחרויות. התוצאה היא זינוקים עלובים ופודיומים שוממים, שלא לדבר על כל אותן נשים שלא יודעות מה הן מפסידות…

 

אבל רגע, למה בעצם צריך להשתתף באירועים ובתחרויות?

מה רע לנו ברכיבות הסופ”ש ובטיולים שלנו, עם הקבוצה או החברים? כמי שלא רואה בעצמה “רוכבת תחרותית” ובוחרת את קומץ התחרויות השנתי שלה בפינצטה, אנסה לענות על השאלה הדי-נפוצה הזו. בארבע נקודות נבחרות, כי הנושא רחב והיריעה קצרה:

  • כל רוכבת, לא משנה באיזו רמת כושר וטכניקה היא ומה היא אוהבת לרכוב, צריכה לשאוף להתפתח, ללמוד ולשפר את הרכיבה שלה. השתתפות בתחרות היא אחת הדרכים הכי טובות לעשות זאת: הצבת מטרות, למידה של המסלול, אימון ושיפור היכולות עליו, וכמובן האדרנלין ותחושת האתגר שמקפיצים פלאים את הביצועים. ולא חייבים סכין בין השיניים וחלומות על פודיום בשביל זה. אפשר פשוט להשתתף.
  • אירוע רכיבה טוב הוא כמו מסיבה – פשוט כיף: ההתרגשות שלפני, האווירה, מפגשים עם אנשים, חיוכים וחיבוקים, וכמובן אחרי המרוץ – האדרנלין המטורף, התאוששות עם בירה קרה ומה שיש בציידנית או בדוכנים, מוסיקה, מפגשים עם אנשים, חיוכים וחיבוקים… ולהגיע לאירוע כזה עם קבוצת הנשים שלך, עם עידוד ופרגון קבוצתי והרבה שמייח, זה בכלל בונוס.
  • יש לנו ענף ואנחנו לא רוכבות בבועה. יש אנשים שהביזנס (או ההתנדבות!) שלהם הוא לעשות לנו, כרוכבות שטח, טוב בחיים. מהיזמים והמפיקים, דרך מתכנני המסלולים ועד נותני החסות ומקימי הדוכנים – אם לא נהיה שם להראות את עצמנו, להגיד בקול מה אנחנו אוהבות ומה אנחנו רוצות – איך הם ידעו? ויותר מזה, אם לא נהיה שם לפרגן להם – למה שהם ירצו לעבוד בשבילנו?
  • אני אהיה שם לא רק להשתתף, אלא גם לצפות במקצה העלית ולראות את הרוכבות הכי חזקות שיש לנו נלחמות כמו לביאות על תואר אלופת ישראל. זה יפה, זה מרגש, זה עוצמתי ומלא השראה.

אז מה מחכה לנו בבית היערן במקצה Ladies First?

זינוק נפרד. כלומר, אין עוד מתחרים ממקצים אחרים על המסלול, בעיקר לא אלה שתמיד צועקים עלינו “זוזי!!!! זוזייייי!!!!!” ומוסיפים גם מרפק מיוזע בשביל הטעם הטוב. הזינוק בשעה נוחה – 9:00, ולא לשכוח שבבית היערן יש טמפ’ נעימות והרבה צל.

מסלול כיפי – קובי פורת (“מאסטרס חיפה”) הכין לנו מסלול קצר וחמוד שמורכב מדרכי יער רחבות וסינגלים זורמים ביותר. רוכבים לופ פתיחה קצר + 3 הקפות של המסלול.

רכיבות הכנה – ללא תשלום: שישי הזה, 26/6 8:30 עם קובי פורת. שישי 10/7 בשעות הבוקר איתי – פרטים  בעמוד הפייסבוק של עז ואחות.

אז קדימה, בואו!

noa1

Comments are closed